KOSMETICKÉ ZNAČKY, KTERÉ PŘEHLÍŽÍM.

16.02.2020

Určitě to znáte. Procházíte se po drogerii nebo parfumerii, zkoumáte, co si pro vás kosmetické značky přichystali za novinky, ale jsou stojany, u kterých se vůbec nezastavíte. Vlastně jste je zcela přehlédli, jako kdyby tam vůbec nebyly. Nevím, čím to je, ale existují značky, které mě prostě ke koupi nějakého produktu absolutně nenalákají a od kterých jsem si téměř nikdy nic nepořídila. 

1) Astor

Astor je velmi známá značka dekorativní kosmetiky, která ale v poslední době zmizela ze sítí drogerií Rossmann i DM, myslím, že zůstala pouze v Tetě. Ovšem za celé ty dlouhé roky, co je v drogeriích, mě nikdy nenapadlo si od ní něco pořídit, maximálně jsem jednou uvažovala o koupi takových těch zabarvených máslíček na rty, ale nakonec jsem si je nekoupila, ani nevím, proč. Asi mi bylo líto dát dvě tři stovky za něco od Astoru. Přitom mi není líto dát za rtěnku klidně i přes tisíc korun, pokud po ní opravdu toužím. Astor nikdy nevynikal atraktivními obaly nebo nápaditou reklamou, díky které jste měli pocit, že to prostě potřebujete a běželi jste si koupit ten produkt ještě ten samý den. Nejatraktivnější obal měly podle mě ty zabarvená másla na rty, viz foto. Myslím, že Astor nebude mít asi špatné produkty, ale mě prostě nelákají.

2) 183 days

Poměrně mladá značka dekorativní kosmetiky, která vstoupila na trh v průběhu roku 2018. Jedná se o privátní značku sítí drogerií DM a jak už název značky napovídá, tato značka je unikátní tím, že svoje produkty má v nabídce pouze půl roku a po tom půl roce se její sortiment zcela obmění a jsou zase produkty nové. Tahle značka mě tedy nijak neuchvátila. Jednak mi není sympatická ta obměna sortimentu každého půl roku, protože nemám ráda, když si nějaký produkt třeba oblíbím a když ho dopotřebuji, už ho nemohu sehnat. A druhak mi nejsou sympatické ani ty produkty samotné. Spousta třpytivých produktů ve zvláštních barvách a ve špatné kvalitě nebo třeba ty jejich rtěnky ve fialových nebo zelených barvách. Nevím, no. A ty jejich obaly, to je taky děs. Většina obalů je dost infantilních a často na sobě mají obrázky různých zvířátek nebo jiných podobně trapných motivů. Tato značka zřejmě cílí na mladé slečny, které s makeupem teprve začínají, já jejich cílovka rozhodně nejsem. Tedy ani od této značky jsem si nikdy nic nepořídila a zřejmě ani nepořídím a jejich stojan v drogerce mě nechává naprosto chladnou. 

3) Miss Sporty

Značka, která má svoje stojany v drogeriích už dlouhá léta. Tuto značku si pamatuji z drogerií ještě z dob, kdy mi bylo 14-15 a začínala jsem se líčit a objevovat svět makeupu. Zajímavé je, že některé obaly jejich produktů vypadají po těch 17-18 letech stále stejně. Nějak nepozoruji u této značky žádný posun nebo inovaci. Když jsem byla mladá, tak jsem si občas nějaký kousek od Miss Sporty pořídila. Co vím, tak laky na nehty měli vždycky super a i některé řasenky nebyly špatné. Ale doba postoupila a konkurence je opravdu veliká, takže i stojany Miss Sporty v drogeriích obcházím a nijak jim nevěnuji pozornost. Opět si myslím, že cílovka této značky bude někde jinde, proto to vede tak, jak to vede. Předpokládám, že značka cílí především na mladší ročníky, které se při koupi dekorativky rozhodují především na základě ceny. Ale zase si říkám, že třeba ceny Catrice nebo Essence jsou na tom víceméně stejně a proč by si někdo něco pořizoval od Miss Sporty, když si to může koupit od Essence nebo Catrice? 

4) S.he Stylezone

Další privátní značka drogerie DM. Tahle značka byla pro mě vždycky tak trochu záhadou, mě by zajímalo, kdo si tohle kupuje. Několikrát jsem jejich výrobky v drogerce okukovala a zkoušela a podle testerů mi vždycky přišla kvalita jejich produktů dost mizerná. Takže i tyto stojany vždy obcházím. 

5) By Terry

Značka, která se objevila v České republice v roce 2014 a v Sephoře se začala prodávat poměrně nedávno, zhruba na začátku roku 2018, pokud si to správně pamatuji. Jedná se o značku luxusní dekorativní kosmetiky, která je navrhována tak, aby všechny produkty o pleť a pokožku primárně pečovaly. To je sice moc hezké, ale také tomu odpovídá cena. Za makeup nebo tvářenku dáte 1500-2000 Kč, za balzám na rty okolo tisícovky, což mi přijde přehnané a proto mě tato značka také nikdy nenalákala ke koupi, zase tak lukrativní mi její produkty nepřijdou. Pokud mám dát za makeup tolik peněz, raději si pořídím makeup od Esteé Lauder nebo Lancome. Také se tato značka v Sephoře moc neuchytila a v současné době po necelých dvou letech v Sephorách probíhá její výprodej a už nebude. 

A co vy? Také máte nějaké "neoblíbené" značky dekorativní kosmetiky, které vás prostě ničím nikdy nezaujali? Pokud ano, budu ráda, když se se mnou o to podělíte.